Dag 16: Vrije dag Kyoto

Home / Japan / Dag 16: Vrije dag Kyoto

MMorgen vertrekken we naar Tokyo, dus vandaag was de laatste dag om nog iets te doen in Kyoto.
Voordat we het hotel verlieten was het de bedoeling dat we onze koffers bij de receptie achter zouden laten. Deze zouden dan
per express naar ons hotel in Tokyo worden gebracht zodat wij ze niet mee de Shinkansen in hoeven te nemen.
Dit systeem zou vanavond ook aanzienlijk wat tijd besparen aangezien je ‘s avonds vaak pas laat in het hotel terug bent
en je dan ook je koffer nog moet inpakken.

Anja en ik hadden vooraf al besloten dat we het bamboe bos wilde gaan bekijken.
Aangezien Anja gisteren haar enkel had verstuikt en het bamboe bos aan de andere kan van Kyoto lag leek het ons verstandig dit niet lopend maar
met het openbaar vervoer te doen.
Via een plattegrond van het openbaar vervoer zagen we dat we het beste de bus konden pakken. Deze stopte vlak bij het hotel en zou ons ook bijna bij het bas afzetten.
Bij de receptie van ons hotel konden we voor 500 Yen een dagpas kopen. Hiermee konden we heel de dag onbeperkt met de bus reizen.
De rit naar de andere kan van Kyoto duurde ongeveer een half uurtje.

Busroute Kyoto

Daar aangekomen dachten we te weten waar we naartoe moesten en begonnen met lopen.
Na de Katsura rivier te hebben overgestoken liepen over een smal pad langs de rivier. We liepen verder en verder en onderweg kwamen steeds minder mensen tegen.
Na een uur lopen besloten terug te lopen naar de andere kant van de rivier en kwamen daar een platte grond tegen die ons vermoeden deed bevestigen.
Eindelijk hadden we de juiste route naar het bamboe bos gevonden.

We kwamen een steile trap tegen welke naar een uitkijkpunt zou leiden.
Na een flinke klim, en vooral voor Anja die nog steeds last had van haar enkel, kwamen we boven aan.
Hier hadden we een prachtig uitzicht over de rivier en konden we het pad zien waar we eerder overheen waren gelopen.

Uitzicht

Nadat we dezelfde trap terug waren gelopen liepen we door naar het bamboe bos.
Volgens de folder welke wij hier van hadden was dit nog geen toeristische plek. Het tegendeel bleek waar. Over het best wel brede pad welke door het bos liep moeten wij ons een weg
tussen de toeristen heen wurmen.
Een goede foto maken was hierdoor eigenlijk onmogelijk. Elke keer liep er wel iemand voor je langs of kreeg je een selfie stick in je gezicht gedrukt.
De selfie stick wordt hier in Japan overigens erg veel gebruikt. Overal waar je kijkt loopt er wel iemand mee rond.

Na het bezoek aan het bamboe bos vonden we het welletjes en zijn we terug gegaan naar het hotel.
Later op de avond toen de zon onder was en het iets koeler was zijn we nog uit eten gegaan.

Morgen vertrekken we naar Tokyo.